کشیدن دندان عقل

دندان عقل

دندان عقل آخرین دندانهای افراد می باشد که تا 17 سالگی می رویند.معمولا این دندانها را باید کشید. وقتی پای خارج کردن دندان عقل به میان می‌آید خیلی‌ها از مطب دندانپزشکی فرار می‌کنند. شما درباره دندان عقل و دردسرهایش چه می‌دانید؟ با متخصصین کلینیک دندانپزشکی نگین در شرق تهران درباره همین دندان پرماجرا صحبت کرده‌ایم.

چرا کار به کشیدن دندان در دندانپزشکی نگین در سهروردی می‌رسد؟

 دندان‌هایی که دیگر قابل نگهداری نیستند و دچار ساییدگی و یا پوسیدگی بسیار پیشرفته و غیرقابل ترمیم شده‌اند و یا اینکه درمان‌های لثه برای نگهداری آنها موفق نبوده، محکوم به فنا هستند. اما گاهی دندان‌ها را برای ایجاد فضا در قوس دندانی در حین درمان ارتودنسی و یا به‌دلیل بد جایی نیز خارج می‌کنیم. دندان‌های دچار شکستگی طولی ریشه و گاهی دندان‌های مجاور خط شکستگی فک پایین نیز خارج می‌شوند.

خارج کردن دندان عقل

به‌طور معمول خارج کردن دندان عقل روییده در دندانپزشکی نگین در استاد معین به همان سختی و یا آسانی سایر دندان‌های خلفی است ولی دسترسی به آن گاهی مشکل‌تر است.

زمان مناسب برای کشیدن دندان عقل در دندانپزشکی نگین درامین الملک

 کار درست این است که دندانی را خارج کنیم که مورد تجویز خارج کردن دارد. اگر دندان عقل روییده در قوس دندانی است و در وظیفه جویدن غذا نیز به خوبی شرکت می‌کند دلیلی برای خارج کردن آن وجود ندارد.

 چه کسانی باید دندان عقل‌شان را در دندانپزشک نگین درشرق خارج کنند؟

بهترین دلیل برای خارج کردن دندان‌های عقل نهفته فقط این است که دندان به خودی خود موفق به رویش نشده و به دنبال آن برای بیمار ایجاد عوارض کرده باشد. امروزه تحقیقات منتشر شده چندان با خارج کردن پروفیلاکتیک (پیشگیرانه) جوانه و یا خود دندان عقل در صورتی که بدون علامت و بدون عارضه باشد موافق نیستند به‌خصوص نظریه غالب این است که دندان‌های عقل نهفته بدون علامت پس از ۲۶سالگی فقط پیگیری رادیولوژیک سالیانه بشوند و چنانچه با علایم دیگری مانند فشار به ریشه دندان مجاور و یا دردهای راجعه و انعکاسی همراه نباشند اجازه داده شود تا در فک باقی بمانند.

سن مناسب برای جراحی خارج کردن دندان عقل در دندانپزشکی نگین در استاد معین

اگر قرار باشد دندان نهفته خارج شود بهترین زمان هنگامی‌ است که نیمی ‌از ریشه آن تشکیل شده باشد زیرا این زمان دقیقا قبل از مرحله شروع به رویش است و خارج کردن آن هم به مراتب راحت‌تر از زمانی است که صرفا به صورت جوانه بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *