سوالات شما

کلینیک های دندانپزشکی نگین ـ کی ناز

اگر در این بخش سوال خود را پیدا نکردید, پرسش مورد نظر خود را برای ما ارسال کنید, ما در اسرع وقت پاسخ گوی شما هستیم.

جراحی لثه یا CL چیست؟

جراحی افزایش طول تاج دندان یا CL) crown lengthening) درمان مناسبی برای بیمارانی است که اندازه طول تاج دندانشان بعد از شکستگی یا پوسیدگی، برای استفاده از روکش دندان یا دیگر خدمات زیبایی کافی نیست. جراحی CL بهتر است توسط متخصص جراحی لثه انجام شود که ما در کلنیک دندانپزشکی  کی ناز میتوانیم این خدمات را به خوبی به شما عزیزان ارائه دهیم.

بهترین شروع روتین دندان؟

تحقیقات انجام‌شده توسط محققان نشان داده است که استفاده از نخ دندان قبل از مسواک‌زدن،موثرترین روش برای از بین بردن جرم‌های دندانی، باکتری‌ها و ذرات باقی‌مانده‌ی غذا از دهان است

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود؟

کامپوزیت منجر به پوسیدگی دندان نخواهد شد. اما دلایل مختلفی وجود داشته که در تخریب و پوسیدگی سریع تر دندان ها بعد از کامپوزیت تاثیرگذار خواهند بود. از جمله مهمترین این دلایل می توان به عدم رسیدگی به بهداشت دهان و دندان اشاره نمود. اکثر افراد تصور می کنند که در این روش، مینای دندان تراشیده شده و پوسیدگی به همان علت اتفاق می افتد. نه! این امکان ندارد. ممکن است که در بعضی مواقع، سطح مینای دندان به مقدار کمی تراشیده شود. اما مهمترین علت پوسیدگی را می توان به عدم مراقبت کامپوزیت دندان و نگهداری اصولی از دندان های کامپوزیت شده، مربوط دانست.

قهوه برروی دندان ها چه تاثیری دارد؟

نوشیدن زیاد قهوه باعث لکه دار شدن دندان ها می شود. این نوشیدنی شامل ماده ای به نام تانن است که نوعی پلی فنول می باشد که در آب تجزیه می شود. تانن در نوشیدنی های دیگر مانند چای نیز یافت می شود. تانن ترکیباتی رنگی ایجاد می کند که به دندان ها می چسبد و لکی زرد رنگ بر روی آن ها ایجاد می کند.

چرا به ارتودنسی دندان نیاز داریم؟

نامرتب بودن دندان ها از سنین کودکی خودش رو نشون میدهد. زیبایی دهان و دندان تاثیر به سزایی بر روی چهره افراد دارد.اما با درمان ارتودنسی، علاوه بر بهبود زیبایی لبخند، مشکلات دیگری نیز حل می‌شود.
دندانهای نامرتب، علاوه بر ظاهر بد، فشار زیادی را به سایر دندان‌ها، لثه‌ و مفاصل فک وارد می‌کنند، که می تواند منجر به مشکلات زیادی شود.

آیا خرابی و پوسیدگی دندان ها ارثی است!؟

ژنتیک تا حد زیادی تعیین کننده ی قوام و ترکیبات بزاق دهان است. که این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی پوسیدگی دندان ها دارد.
میکروب ها یکی دیگر از عواملی هستند که بر پوسیدگی دندان ها اثر دارند. دستگاه ایمنی ما تعیین می کند که چه میکروب هایی به صورت طبیعی در دهان ما وجود داشته باشند . اساس دستگاه ایمنی بر ژنتیک بنا نهاده شده است ، به همین دلیل ژنتیک می تواند از طریق دستگاه ایمنی و وجود میکروب ها بر روی پوسیدگی دندان ها تاثیر بگذارد.

چه خوراکی هایی برای تقویت لثه مفید هستند؟

سیر و پیاز
محصولات لبنی
چای سبز
سبزیجات سبز رنگ
از مهمترین موادغذایی موثر بر تقویت لثه می باشند.

چرا باید دندون عقلمو بکشم !؟

دنداهای عقل معمولا دیرتر از دندان های دیگر جوانه می زنند. سن جوانه زدن و بیرون افتان آن ها از لثه ها معمولا بین سنین 17 تا 12 سالگی است. در برخی شرایط ما مجبور هستیم که این دندان ها را به موقع بکشیم. اینکه چرا و چه مواقعی اقدام به کشیدن دندان عقل بالا یا پایین می کنیم بستگی به وضعیت فک و سالم بودن دندان دارد.

سوالات متداول دندانپزشکی اطفال

دندان شیری را بکشیم یا خیر؟

اگر دندان شیری را زودتر از زمان مقرر بکشیم :
موجب کاهش توانایی کودک در جویدن می شود.
باعث از دست رفتن فضای مورد نیاز برای رویش دندان دائمی میگردد.
این کار در حقیقت نوعی قطع عضو به حساب می آید.

هر چند وقت یک بار کودک برای چکاپ باید به دندانپزشکی کودکان مراجعه کند؟

معمولا توصیه می شود هر ۴ الی ۶ ماه یکبار کودک برای چکاپ به پزشک مراجعه کند.

آیا دندان های شیری عصب دارند ؟

همه دندان ها چه دائمی و چه شیری دارای عصب هستند. به صورت طبیعی در سن مخصوص ریشه دندان های شیری کوتاه شده و می افتد تا سن ۵ تا ۶ سالگی دندان آسیا کودک دارای ریشه های محکم و بلندی است و به همین دلیل در صورت پوسیدگی نیاز به درمان عصب دارد.

چه نوع مسواكی براي كودك مناسب ميباشد؟!

1) مسواك با موهاي نرم براي پاك كردن مواد غذايي روي دندان

2) مسواك با سر كوچك براي دسترسي بهتر به تمام نقاط دهان كودك

3) دسته مسواک باید به راحتی در دست جای گرفته و نباید باریک باشد تا کودک بتواند آن را به راحتی در دست بگیرد.

از ما بپرسید